Oplæg - Er Virtual Reality andet end underholdning?
Hvordan bliver Virtual Reality anvendt i undervisning og til mestring til borgere ude i samfundet?
Mads Nathaniel Lopes vil forklare, hvordan Virtual Reality bruges som redskab blandt skoler, regioner, kommuner og privatpraktiserende psykologer, når de bruger eksponering som metode for at reducere og mestre situationer i forbindelse med f.eks. undervisning, transport, indkøb, job, studie og deltagelse i uformelle sociale begivenheder. Der vil også blive lagt fokus på skolevægring som et samfundsproblem, hvor Virtual Reality også har vist sig som et vigtigt redskab på nogle af landets folkeskoler.
- Forstå VR teknologiens potentialer indenfor den offentlige sektor
- Få indblik i konkrete cases og eksempler på brug af VR hos skoler, regioner, kommuner, skoler og private praksisser.
- Eksempler på hvordan man kan gøre det utilgængelige, tilgængeligt og transportere brugerne steder hen ellers ikke var mulige.
Mads Nathaniel Lopes
Mads har det daglige ansvar for at drive og udvikle VR- eksponeringsplatformen Khora Exposure.
Derudover er han ekspert i implementering og optræning af nye brugere i VR-udstyr som han ofte gør i regioner og kommuner og folkeskoler.
Han har en tværfaglig baggrund, med erfaring indenfor sundhed og undervisning.

Khora
Khora er et prisvindende Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) produktionshus i København, der skaber banebrydende indhold indenfor flere anvendelsesområder. Bl.a. indenfor kunst og kultur, kommunikation og marketing, sundhed og ikke mindst træning og uddannelse.
Khora har over de seneste seks år produceret mere end 350 VR/AR projekter og afholdt mere end 1000 workshops og events, hvilket gør holdet bag til et af de mest erfarne indenfor branchen i Norden.
Khora udforsker potentielle værdier af VR og AR gennem meningsfulde samarbejder og partnerskaber. De arbejder indenfor flere industrier med en dyb forståelse for de forskellige teknologier og hvordan og hvorfor virksomheder og institutioner skal arbejde med disse nye medier.
Læs mere på