Pædagogiske redskaber

Et tilbud med mange kompetencer

På Storebæltskolen har vi en lang række redskaber, som bruges i arbejdet med eleverne. Her kan du læse om et udvalg af vores pædagogiske redskaber.

Metoder og redskaber
  • Pædagogisk Analyse System (PAS)
    PAS-vurdering er et kvalitativt redskab, der tager udgangspunkt i hvilke kompetencer og potentialer eleven har.
    Læs mere om PAS
  • ICDP
    ICDP er et pædagogisk værktøj til at arbejde med udvikling af relationer mellem mennesker.
    Læs mere om ICDP
  • TTT - Tegn Til Tale
    Tegn Til Tale er en total kommunikationsform, hvilket vil sige, at man udover at bruge det verbale sprog, også benytter sig af en nonverbal - kropslig kommunikationsform samtidig, idet at man underbygger ordene med håndtegn.
    Læs mere om TTT
  • KAT-Kassen
    Kognitiv Affektiv Træning (KAT) er en metode til at inspirere og strukturere samtaler imellem mennesker omkring tanker, følelser og adfærd ved hjælp af et sæt nøje tilrettelagte værktøjer under fællesbetegnelsen KAT-kassen.
    Læs mere om KAT-kassen
  • ADL
    Det er skolens opgave at ruste barnet bedst muligt til at kunne klare sig i livet og blive livsduelige. Derfor bliver selvhjulpethed et centralt område, som fylder rigtig meget i barnets skoledag.
    Læs mere om ADL
  • Testkufferten
    Testkufferten er en hjemmeside, der indeholder en oversigt over tests og værktøjer til at evaluerer kvaliteten af specialundervisning generelt og den enkelte elev.
    Læs om Testkufferten
  • Mindfulness
    Mindfulness bruges som et pædagogisk redskab til at øge barnets trivsel og læring, fortrinsvis inden for socio-emotionelle områder, men også fysisk.
    Læs mere om Mindfulness
Siden er sidst opdateret 29. november 2018